Beg iz Spamcatraza

spam-mail

“Tako gre to,” bi rekel dobri stari Kurt Vonnegut, če bi bil še živ in bi ga vsaj malo zanimal e-poštni marketing. Ker je oboje popolnoma neverjetno in v domeni znanstvene fantastike, si bom ta rek sposodil zgolj za primerjavo z vzdihom sprijaznjenega razočaranja tržnikov, ko ugotovijo, da imajo na svojih poštnih seznamih več kot pol naslovov z Gmaila.

Potem, ko so z muko in, predvidevam, povsem legitimno sestavili bazo obstoječih in potencialnih kupcev, spoznajo, da večina elektronskih sporočil na poštnem seznamu pristane v mapi z neželeno pošto, ali pa v najboljšem primeru med promocijami. Tu je največja težava seveda prav Gmail, ki zna včasih svoje zanke zategniti celo preveč na tesno tudi s strani prejemnikov in ne samo pošiljateljev.

Spoznanje je grenko in tisti, ki se s tem ne ukvarjajo pogosto, so nemalokrat močno razočarani, toda vse ni tako črno. Kaj lahko naredite, da se vaša sporočila naslovnikom na Gmailu ne bodo znašla v eni izmed Gmailovih map, ki jim lahko mirne duše rečemo kar Spamcatraz? Navedel bom nekaj osnovnih pravil higiene e-poštnega marketinga.

Izberite zanesljivega ponudnika. Če boste pošiljali vaša e-poštna sporočila preko spletnega servisa, se prej prepričajte, kakšni so njegovi rezultati. S tem mislim predvsem na to, kakšen ugled uživa pri ponudnikih spletne pošte in ali ni morda na kakšnih črnih listah. Preverite na forumih, lahko pa tudi sami preizkusite dostavljivost vaših sporočil. Večina tovrstnih servisov namreč ponuja brezplačne preizkusna obdobja, ali celo brezplačno storitev do določenega števila naslovov in/ali poslanih sporočil. Izberite nekaj naključnih segmentov iz vašega poštnega seznama in pošljite ter spremljajte odziv.

Poštni seznam naj bo “zdrav”. S tem ciljam predvsem na to, da so naslovi na njem legitimno pridobljeni, s privolitvijo naslovnikov, ali pa z vključitvijo naslovov že obstoječih strank, ki vas že poznajo. S tem se boste izognili morebitnim prijavam kot neželeno pošto. Hkrati boste tudi imeli več ljudi, ki jih bodo vaša sporočila zanimala, odpirali jih bodo in morda nanje tudi odgovarjali. Gmail in ostali veliki ponudniki spletne pošte skrbno beležijo vse interakcije med naslovniki in prejemniki ter te podatke vključujejo v svoje algoritme.

Omogočite enostavno odjavo s seznama. Če prejemnik ne želi več prejemati vaših sporočil, naj ima čim enostavnejšo možnost odjave. To je veliko bolje, kot pa da vaše sporočilo v Gmailu označi kot spam. Če bo vaša sporočila tako označilo preveč prejemnikov, se boste kaj hitro znašli v Spamcatrazu. Povezava za odjavo naj bo dobro vidna, odjava naj poteka v enem koraku, predvidite pa tudi možnost, da se bo kdo hotel odjaviti z odgovorom na vaše sporočilo. Zato naj bo vaš naslov, torej naslov pošiljatelja, enak naslovu za odgovor (reply-to – to je pomembno tudi sicer), ta poštni predal pa po vsakem pošiljanju preverite za morebitne ročne odjave.

Izogibajte se spamerskim besedam. Filtri in algoritmi za lovljenje neželene e-pošte so lahko prav pasji, če  se v Zadevi ali samem besedilu sporočila pojavijo besede kot so viagra, cialis, kaj v zvezi s spolnostjo, denarjem in tako naprej. Res je, da so slovenske besede drugačne, ampak ne zanašajte se preveč na to. Pravzaprav se na spletu nahaja kar nekaj seznamov z besedami, ki bi lahko obveljale kot spam, zato jih je dobro vsake toliko časa preveriti.

Previdno s slikami in povezavami. Včasih je veljalo, da so razkošneje oblikovana sporočila uspešnejša od asketskih, a se vam lahko zaradi pretirane uporabe slik in povezav dandanes kaj hitro zgodi, da bodo protispam filtri vaša sporočila prepoznali in jih preusmerili v mapo z neželeno pošto. Če nimate dobrih rezultatov, priporočam največ eno sliko in morda dve povezavi v sporočilu. Če se bodo rezultati izboljšali, potem boste vedeli, da je bil problem v dostavi. Še topleje pa priporočam A/B split test. Večina ponudnikov omogoča, da na eno polovico naslovnikov pošljete eno sporočilo, na preostale pa drugo. Tako lahko enostavno preizkusite razliko med askezo in razkošjem, po rezultatih v analitskem orodju pa boste videli, kaj deluje bolje.

Posnemajte običajna sporočila. Eden izmed kosov te protispamerske sestavljanke je tudi posnemanje običajnih sporočil. Sporočilo napišite tako kot bi ga prijatelju ali poslovnemu partnerju, brez fotografij in pretiranega formatiranja besedila, z malo povezavami. Poskusite, morda bo delovalo. Na koncu le še dve misli. Treba se je zavedati, da e-poštni marketing ne zahteva zgolj premišljenega pristopa, ampak tudi precej znanja in izkušenj s področja informacijskih tehnologij. Hkrati tudi ne pričakujete preveč, če boste te in druge ukrepe izvajali ločeno. Če pa jih boste izvajali skupaj in na daljše obdobje, boste najbrž uspeli zbežati iz Spamcatraza. Ja, tako gre to, bi rekel, stari dobri Kurt.

Vasja Ocvirk

avtor članka